![Charging_Place_Diagramm_ [Translate to Polski:] PSIsmartcharging](/fileadmin/_processed_/e/3/csm_Charging_Place_Diagramm_showing_one_Charger_with_reduced_Charging_Power_57aadc7a55.jpg)
Nowoczesne floty autobusowe są coraz częściej elektryfikowane. Dlatego konieczne jest zapewnienie dostępności pojazdów za pomocą systemu zarządzania obciążeniem, ładowaniem i energią.
Wsparcie dla wymagań elektromobilności
Rosnąca liczba pojazdów elektrycznych, a co za tym idzie większa liczba stacji ładowania, może prowadzić do przeciążenia sieci i awarii w wyniku jednoczesnego, nieskoordynowanego ładowania. Jeśli rozbudowa sieci nie jest możliwa, PSI Smartcharging oferuje idealną, przyszłościową platformę do inteligentnego sterowania i optymalizacji procesów ładowania. Oprócz aspektów stabilizacji sieci system uwzględnia również wytyczne operacyjne i czynniki ekonomiczne.
- w zajezdniach autobusowych (transport publiczny),
- u operatorów flot,
- w parkingach wielopoziomowych i publicznych parkingach z punktami ładowania.
Płynna eksploatacja autobusów elektrycznych w naszych miastach
W transporcie publicznym PSIsmartcharging współpracuje bezpośrednio z systemami zarządzania zajezdnią. Zapewnia, że autobusy elektryczne są ładowane na czas i w stopniu optymalnym do przewidzianych tras, z zachowaniem aspektów bezpieczeństwa i priorytetów operacyjnych. Sieć energetyczna jest stale monitorowana, a w przypadku zagrożenia przeciążeniem lub ograniczeniami w dostawach energii moc jest redystrybuowana w taki sposób, aby ustabilizować jej stan.
W planowaniu ładowania można również elastycznie uwzględniać zmiany cen energii elektrycznej. Ponadto, dzięki udostępnieniu mocy regulacyjnej można generować dodatkowe długoterminowe przychody. Możliwe jest również włączenie dodatkowych magazynów energii w zajezdni w celu zwiększenia elastyczności.
Korzyści

-
Wstępne przygotowanie floty Ogrzewanie, chłodzenie lub wentylacja powinny odbywać się przed rozpoczęciem jazdy, na stacji ładowania, aby zapewnić optymalną wydajność akumulatora trakcyjnego i maksymalny zasięg.
-
Zoptymalizowane zarządzanie obciążeniem, ładowaniem i energią Infrastruktura ładowania, system energetyczny i zapotrzebowanie pojazdów w harmonii – zapewnienie dostępności pojazdów.
-
Zabezpieczenie inwestycji w perspektywie długoterminowej Standardowe interfejsy komunikacyjne zapewniają swobodę zakupu pojazdów i technologii ładowania niezależnie od producenta.
-
Monitorowanie IT i działania systemu Zapewnione jest monitorowanie połączeń sieciowych IT w ramach podsystemów oraz infrastruktury pomiarowej i ładowania w bazach.
-
Zwiększenie efektywności kosztowej Inteligentne wykorzystanie przyłącza sieciowego, priorytetyzacja procesów ładowania zgodnie z zapotrzebowaniem, minimalizacja kosztów energii – dla ekonomicznej eksploatacji.
-
Modułowa konstrukcja Modułowa konstrukcja systemu zapewnia maksymalną skalowalność i wydajność.
Moduły

Monitorowanie i sterowanie siecią
Cykliczne automatyczne monitorowanie lokalnej sieci elektrycznej i urządzeń podłączonych do sieci. Wyświetlanie stanów na schematach sieci, alarmowanie kierownictwa elektrotechnicznego w przypadku zgłoszeń alarmowych, awarii i przekroczenia wartości granicznych.
-
Optymalizacja zużycia energii
Ekonomiczna optymalizacja zużycia energii poprzez zwiększone wykorzystanie własnej produkcji, zmiennych taryfy energii elektrycznej lub sprzedaż własnej elastyczności.
-
Monitorowanie systemu
Monitorowanie usług systemowych i interfejsów komunikacyjnych oraz powiadamianie administratorów systemu o awariach i błędach komunikacyjnych.

Planowanie ładowania
Procesy ładowania autobusów elektrycznych są cyklicznie planowane i priorytetyzowane w sposób zautomatyzowany, aby osiągnąć optymalny stan naładowania dla zorganizowanych kursów.
-
Monitorowanie i sterowanie wstępnym przygotowaniem
Sterowanie wstępnym przygotowaniem autobusów elektrycznych na podstawie planowania tras.
-
Sterowanie procesem ładowania
Sterowanie procesami ładowania w zależności od priorytetów autobusów elektrycznych oraz aktualnie dostępnej mocy przyłączeniowej sieci i wartości granicznych lokalnych linii i urządzeń eksploatacyjnych.
-
Monitorowanie procesu ładowania
Cykliczne, zautomatyzowane monitorowanie i sterowanie procesami ładowania zgodnie z planem ładowania.
Użytkownicy
![[Translate to Polski:] PSIsmartcharging für Busdepotbetreiber](/fileadmin/_processed_/3/9/csm_DJI_0715k_cbc8b9fe8c.jpg)
Operatorzy zajezdni autobusowych
Celem PSIsmartcharging jest zapewnienie maksymalnej dostępności floty autobusów elektrycznych przy jednoczesnym bezpiecznym i ekonomicznym funkcjonowaniu infrastruktury energetycznej.
Centralny system umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym infrastruktury ładowania rozproszonej w różnych lokalizacjach oraz całej infrastruktury elektrycznej w tych lokalizacjach, a także inteligentne sterowanie nimi.
Za pośrednictwem interfejsu VDV463 można również zintegrować systemy zarządzania zajezdnią (BMS) lub systemy kontroli transportu intermodalnego (ITCS). Dzięki temu wszystkie priorytety operacyjne, jak również planowane trasy są uwzględniane bezpośrednio w planowaniu ładowania i sterowaniu.
-
Zapewnienie dostępności
Pojazdy są bezpiecznie załadowane i ogrzane w momencie wyjazdu.
-
Obsługa wielu baz
Uwzględniane są wymagania związane z obsługą wielu baz, co pozwala na standaryzację procedur.
-
Uwzględnienie sygnałów cenowych
Sygnały cenowe z rynku są wykorzystywane do optymalizacji kosztów i realizacji celów ekonomicznych. Zmiany cen energii elektrycznej można elastycznie uwzględnić w planowaniu ładowania.