Etyczne zachowanie w firmie

Etyczne zachowanie i uczciwość są priorytetami w PSI. Zasady etyczne, którymi kieruje się firma, zostały określone w Kodeksie postępowania ("Code of conduct") i definiują działania firmy oraz wszystkich spółek zależnych i holdingów, a także zachowanie wszystkich pracowników. Oprócz uczciwych relacji ze wszystkimi klientami, akcjonariuszami, pracownikami, partnerami i konkurentami, PSI utrzymuje długoterminowe relacje z klientami, które wyróżniają się szczerą i bliską współpracą.

Celem jest zapewnienie klientom ekonomicznej przewagi konkurencyjnej dzięki innowacyjnym produktom i skutecznemu wdrażaniu projektów oraz wspieranie ich w realizacji planów strategicznych. PSI przywiązuje również dużą wagę do szeroko zakrojonych szkoleń pracowników. Umiejętności techniczne i personalne pracowników PSI są stale doskonalone poprzez szkolenia, a struktura organizacyjna i środowisko pracy są zaprojektowane tak, aby zachęcać do wydajności, kreatywności i zaangażowania.

PSI stawia wysokie wymagania, szczególnie w zakresie ochrony informacji poufnych. Wszelkie istotne dane biznesowe powierzone pracownikom w trakcie wykonywania obowiązków muszą być traktowane jako ściśle poufne i zabezpieczone przed atakami osób trzecich. PSI chroni również własne prawa własności intelektualnej, jednocześnie respektując prawa innych podmiotów. Firma stosuje system zarządzania bezpieczeństwem informacji i posiada certyfikat ISO 27001 od 2016 roku.

Polityka dotycząca przekupstwa i korupcji

Pracownikom surowo zabrania się żądania, przyjmowania lub oferowania niewłaściwych korzyści w kontaktach z urzędnikami publicznymi oraz innymi osobami, z którymi istnieje lub może powstać relacja biznesowa. W tym kontekście „niewłaściwe” oznacza sytuacje, w których osoba trzecia mogłaby uznać, że wywarto nieuczciwy wpływ na transakcję, standardy gościnności zostały przekroczone lub naruszono obowiązujące prawo.

Partnerzy PSI są zobowiązani do przestrzegania standardów jakości i wydajności firmy; do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów lokalnych i uczciwych praktyk pracy dla pracowników; do ochrony zasobów naturalnych; do prowadzenia uczciwego handlu; oraz do ochrony praw własności intelektualnej.

Zgodność z przepisami i programy zgłaszania nieprawidłowości

System zarządzania zgodnością PSI obejmuje zasady, standardy i procesy mające na celu zapewnienie zgodności ze wszystkimi odpowiednimi przepisami i wytycznymi prawnymi. Struktura organizacji ds. zgodności i system zarządzania zgodnością są dostosowane do wymagań i potrzeb całej Grupy PSI.

Centralny dział Grupy ds. jakości, ryzyka i zgodności, który podlega bezpośrednio dyrektorowi finansowemu, jest odpowiedzialny za komunikację we wszystkich kwestiach związanych ze zgodnością oraz za projektowanie i monitorowanie systemu zarządzania zgodnością.

Pracownicy mają możliwość zgłaszania naruszeń zgodności za pośrednictwem systemu informowania o nieprawidłowościach, który jest obsługiwany przez zewnętrznego partnera. W pierwszej kolejności zgłoszenia są weryfikowane przez zewnętrznego operatora systemu zgłaszania nieprawidłowości i traktowane z zachowaniem ścisłej poufności.