Empik

Case Study Integracja różnych kanałów sprzedaży w jednym magazynie Empik

Klient
Empik
Integracja różnych kanałów sprzedaży w jednym magazynie Empik

O Empik

Grupa Empik - największa w Polsce sieć sprzedaży książek, prasy, multimediów, zabawek, gier oraz biletów na wydarzenia kulturalne, dystrybuuje produkty w modelu omnichannel poprzez sieć ponad 300 salonów stacjonarnych i platformę empik.com, na której oferuje klientom ponad 1,5 miliona produktów. 

Wyzwania

Sprzedaż wielokanałowa niesie wiele korzyści dla firm ale także spore wyzwanie dla logistyki. Konieczność pogodzenia w jednym magazynie odmiennych priorytetów procesów logistycznych dla sprzedaży tradycyjnej i online stwarza spore wyzwanie dla zarządzania magazynem. W związku z prowadzoną strategią sprzedaży w modelu omnichannel, Empik mierzył się następującymi wyzwaniami:

  • posiadanie trzech odrębnych lokalizacji magazynowych w systemie ERP i trzech oddzielnych interfejsów z WMS
  • odrębne przyjęcia towaru dla sprzedaży detalicznej i e-commerce
  • zarządzanie procesami poprzez trzy odrębne systemy WMS :
    • duży system WMS do zaopatrzenia salonów
    • dwa lokalne systemy WMS dla e-commerce i wydawnictwa podczas operacji magazynowych i uruchamiania nowej automatyzacji

 

Ponadto planowane inwestycje w automatykę magazynową wymusiły konieczność wymiany systemu WMS. Zdecydowano się na zastąpienie trzech systemów WMS jednym systemem WMS kompleksowo odpowiedzialnego za zarządzaniem magazynem.

Wyzwanie, które zostało przed nami postawione przez Empik polegało na tym, żeby wdrożyć nasz system w działającym centrum dystrybucyjnym, w którym dzialał już system WMS, trzeba było go zastąpić i zintegrować z automatyką magazynową, którą Empik zamierzał wdrożyć w swoim magazynie

MG
Mikołaj Garbarek Dyrektor Działu Systemy dla Logistyki, PSI Polska

Cele wdrożenia

  • Integracja trzech kanałów sprzedaży poprzez jeden system WMS
  • Integracja z automatyką magazynową: sorter, przenośniki z Pick Tower, put-to-light, automatyczny magazyn pojemnikowy typu shuttle
  • Zintegrowany proces przyjęcia i wydania towaru
  • Jeden magazyn w systemie ERP i jeden interfejs do ERP
  • Wdrożenie systemu do zarządzania transportem na przenośnikach

Rozwiązanie

Wdrożony system PSIwms zastąpił dotychczasowe systemy WMS w Empik obsługujące różne kanały sprzedaży, zintegrował automatykę pochodzącą od wielu dostawców oraz potrzeby różnych kanałów dystrybucji, pozwolił na zwiększenie wydajności procesów logistycznych oraz obniżył koszty procesowania zamówień.

W przypadku sprzedaży detalicznej migracja odbyła się z systemu MHT. Każda migracja wymagała około 8 tygodni przygotowań przez cały zespół: PSI, Empik, DHL, we współpracy z Exorigo przy wdrażaniu wymagań dla poszczególnych procesów w systemie GOLD.

W przypadku sprzedaży e-commerce ze względu na złożoność procesu oraz zastosowanie nowej automatyzacji, projekt został podzielony na kilka etapów.

 

Efekty

  • Zwiększenie wydajności procesów logistycznych
  • Obniżenie kosztów procesowania zamówień

Podsumowanie

PSIwms pozwala na zarządzanie całością operacji magazynowych w sposób zapewniający właściwą koordynację różnych kanałów dystrybucji i ich procesów logistycznych, tak, żeby logistyka magazynowa mogła spełnić rosnące wymagania biznesu przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Sprawdzone rozwiązania pozwoliły na sprawne wdrożenie systemu w działającym magazynie bez konieczności zatrzymywania jego pracy.

Zapraszamy do kontaktu z naszym ekspertem

Kontakt Potrzebujesz więcej informacji?