System uruchomiony został sześć miesięcy temu i obsługuje autobusy o łącznej dziennej wydajności ładowania około 5 megawatów. System odpowiada za ładowanie autobusów, obsługę codzienną (np. sprzątanie), obsługę techniczną (w warsztacie) i przygotowanie do realizacji zadań przewozowych zgodnie z zasięgiem pojazdów. W perspektywie średnioterminowej, pierwsza zajezdnia autobusowa w Niemczech zaprojektowana w całości dla e-mobilności będzie miała niezbędną technologię ładowania i zasilania dla łącznie 240 autobusów.
Do czasu, gdy obsługa e-autobusów realizowana będzie w pełnym zakresie, system PSIebus zapewnia równoległą pracę dla autobusów elektrycznych oraz napędzanych silnikami diesla. To zapewnia możliwość obsługi realizacji wszystkich pojazdów, od momentu punktualnego rozpoczęcia wyjazdu na trasę do bezpiecznego powrotu do zajezdni. Wszystkie pojazdy dysponowane są do zadań w dosłownie kilka sekund. Przyjęto założenie, że autobusy elektryczne uruchamiane są na linie z wyższym priorytetem.
Zintegrowane zarządzanie obciążeniem infrastruktury ładowania kontroluje całkowite zapotrzebowanie zajezdni na energię, poprzez monitoring i nadzór nad pojedynczymi ładowarkami. System jest zoptymalizowany w taki sposób, by pojazdy były gotowe do rozpoczęcia realizacji zadań operacyjnych na początku zmiany, a HOCHBAHN był w stanie odpowiednio zasilić te pojazdy energią elektryczną. PSIebus pozwala uniknąć niepotrzebnie wysokich, szczytowych obciążeń infrastruktury energetycznej. To ogranicza koszty rozbudowy infrastruktury energetycznej przy jednoczesnym zapewnieniu stabilności i pewności funkcjonowania transportu publicznego.
HOCHBAHN jest drugą największą firmą transport publicznego w Niemczech, obsługującą cztery linie metra, 250 pojazdów pod ziemią, 110 linii autobusowych, niemal 1000 autobusów i około 1,2 miliona pasażerów dziennie.
PSI oferuje operatorom transportu publicznego unikalny, oparty na sztucznej inteligencji system do monitorowania flot autobusów elektrycznych czy zasilanych paliwami alternatywnymi. Oprócz HOCHBACH, system wykorzystywany jest także przez francuskiego operatora Keolis S.A., do nadzoru nad autobusami elektrycznymi w Vélizy pod Paryżem.
Darmowy webinar
Jak zorganizować efektywną współpracę kilku planistów?
Dołącz do webinarium i zdobądź wiedzę popartą praktycznymi rozwiązaniami.