PSI dostarczy system zarządzania ruchem pociągów dla BVG

Przedsiębiorstwo Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) zleciło PSI wdrożenie systemu zarządzania ruchem do obsługi swojej sieci metra. Z jednego, centralnego punktu system PSItraffic będzie kontrolował największą tego typu sieć transportu publicznego w Niemczech, składającą się z łącznie dziewięciu linii. PSI dostarczy narzędzie do zarządzania flotą około 1200 pojazdów.

System PSItraffic oferuje kompleksową funkcjonalność dla złożonych wymagań codziennej eksploatacji sieci metra, a w przyszłości zapewni niezawodną i zoptymalizowaną kontrolę działalności operacyjnej w zakresie planowania ruchu pociągów, automatycznego kierowania ruchem, zarządzania ruchem pojazdów, monitorowania ruchu oraz zarządzania i dysponowania pojazdami BVG. Całość zostanie zwizualizowana za pośrednictwem elastycznego, konfigurowalnego, graficznego widoku systemu PSItraffic. Specyfika obsługi procesów metra berlińskiego będzie odwzorowana za pomocą odpowiedniego interfejsu użytkownika.

Kontrakt obejmuje także dostarczenie odpowiednich interfejsów do istniejących systemów BVG, takich jak systemy zdalnego przekładania zwrotnic, identyfikacji pojazdów, cyfrowego radia, planowanie rozkładów jazdy, informacji pasażerskiej, jak i innych narzędzi służących do dostarczania i zatwierdzania danych. Dzięki zarządzaniu flotą przez system PSI, przedsiębiorstwo BVG będzie mogło ściślej połączyć ze sobą poszczególne z realizowanych procesów, od obsługi operacji pasażerskich aż po obsługę techniczną, harmonizując kształt procesów i optymalizując dostępność pojazdów.

BVG, największy operator transportu publicznego w Niemczech, obsłużył w 2017 r. ponad miliard pasażerów, za pomocą autobusów, tramwajów i metra. Szkielet sieci BVG tworzy metro z 563 milionami przewiezionych pasażerów. Sieć linii metra ma łączną długość 146 kilometrów i 173 stacje.

System PSItraffic to modułowa platforma informatyczna. W obszarze zarządzania ruchem pojazdów podstawowe zadania systemu obejmują: skuteczne planowanie i efektywne wykorzystanie pojazdów, efektywne planowanie i dyspozycję pojazdów do zadań oraz nadzór nad operacjami w czasie rzeczywistym, co daje możliwość natychmiastowej reakcji w wypadku wystąpienia problemów ruchowych lub utrudnień w realizacji rozkładu jazdy.